R. J. Palacio - Wonder

30.09.2013 20:27

R. J. Palacio - Wonder

 

Dokud jsem nepřečetl tuto knihu, nedokázal jsem si ani pořádně představit, jak těžké může být přesvědčit sám sebe, že jsem normální. Pro mě je to samozřejmostí, ale pro Augusta Pullmana  (hlavního hrdinu), kluka se zmrzačenou tváří, to tak samozřejmé není.

Dvacet sedm, přesně tolik musel August prodělat operací a i přesto jeho obličej není na sto procent takový, jaký by si každý z nás představoval jako normální. Bůh mu sice nadělil tvář, kvůli které si musí zvyknout na neustálé zírání či v horších případech nadávky, ale na druhou stranu mu nadělil úžasnou duši. Každý, kdo si zvykne na jeho obličej, ho po chvíli miluje. Miluje ho, protože „Auggie“ vždy naslouchá, je vtipný a chytrý…

Tato kniha je o prvním roku hlavního hrdiny ve škole. August nešel do školy jako všechny ostatní děti v šesti letech, ale byl vyučován doma svou matkou. Na druhý stupeň základní školy se již rozhodl jít, protože ho rodina nechtěla jen neustále chránit.

První rok pro „Auggieho“ přichystal spoustu zvratů a zážitků. Ale jako v každé pohádce vše skončí dobře. Na začátku jím každý opovrhuje a bojí se ho dotknout, ale na konci školního roku s ním každý chce fotku. Celá jeho rodina je na něj pyšná, jak skvěle zvládl první rok.

Kniha se mi velice líbila. Možná i díky „dětskému“ vyprávění a také díky způsobu řešení všech problémů. Rozhodně bych ji každému doporučil. Nejenže se líbí mně, ale za mořem tato kniha sbírá jednu cenu za druhou. V tuto chvíli je to zatím „jen“ bestseller podle New York Times a také vyhrála cenu NAIBA kniha roku.  

Jakub

Nakladatelství: Alfred A.Knopf

 

Obrázek použit: www.google.com